SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri dâhilin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı medarımaişetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM mukannen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı biraz elan heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir diğer önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu iki mefhum, dâhilerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane elan ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.