Logo nedir? Kelime medlulı olarak kök karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çdüzenışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde canlılık gösteren işçilikletmelerin alelumum logoları sektörü temsil eder. Ama çabucak aşkın sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağlıklı adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çdüzenışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basit anlaşılır, yolırlanması basit, olanaklı olduğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mefret zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine munis olmalıdır. üste kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısıra gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket yürekin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu fen çok önemlidir.